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CADA Summit to tackle EV infrastructure gaps

February 5, 2024

The Toronto Auto Show season kicks off in fine form on Wednesday February 14 with CADA Summit at the Metro Toronto Convention Centre.

Dealer attendees can now expect a full day of thought-provoking sessions with expert speakers and keynotes from Canada, the U.S. and the UK.

The topics will cover the future of AI and its impact on dealerships, the state of the vehicle market and the economy, the evolving political landscape on both sides of the border, dealer and OEM relations, and the gaps in the EV infrastructure that threaten to derail the move to electrification.

“We are really pleased with how this year’s event came together, and I look forward to seeing you all at CADA Summit,” said Tim Reuss, CADA’s President and CEO. “You won’t be disappointed, it will be a fast-moving agenda with lots of great insights.”

One panel session that is sure to get the interest of dealers will be a frank discussion about the gaps that remain in building the infrastructure needed to support Canada’s move to full electrification.

Niel Hiscox, Publisher, Canadian auto dealer will moderate a panel of industry leaders who are responsible for safely building and managing the charging infrastructure needed to support widespread EV adoption in Canada.

Hiscox is joined by panelists Josie Erzetic, President and CEO, Electrical Safety Authority; Andrea Nusser, Director, Customer Strategy & Experience, Hydro One; and Simon Ouellette, CEO, Charge Hub. They will bring a range of expert perspectives to the complexities and opportunities of the challenge ahead.

The panel will explore whether the infrastructure to support EVs is happening fast enough, and will look at what is working and what isn’t. Discussions will cover a broad range of topics including:

Private and public charging, grid capacity, the different EV ownership experience in rural vs. urban markets, the federal government’s Vehicle Availability Standards and the role of governments and regulators in pushing for an electrified future.

TD Auto Finance is the event’s exclusive sponsor.

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Au Sommet de la CADA, on condamne les lacunes dans l’infrastructure pour VE

Le 5 février 2024

La semaine d’ouverture du Toronto Auto Show débute en grand le mercredi 14 février avec le Sommet de la CADA au Palais des congrès du Toronto métropolitain.

Les concessionnaires qui y assisteront auront droit à une journée complète de séances stimulantes avec des experts et des conférenciers vedettes du Canada, des États-Unis et du Royaume-Uni.

On y traitera de sujets comme l’avenir de l’intelligence artificielle et ses incidences sur les concessions; l’état du marché automobile et de l’économie; le paysage politique en pleine mutation de part et d’autre de la frontière; les relations entre concessionnaires et constructeurs; et les déficiences de l’infrastructure pour véhicules électriques qui menacent de faire dérailler l’électrification.

«Nous sommes enchantés du programme de l’événement de cette année et j’ai hâte de voir tout le monde au Sommet de la CADA», a dit Tim Reuss, président et chef de la direction de la CADA. «Vous ne serez pas déçus. La journée passera très vite et vous y apprendrez beaucoup de choses intéressantes.»

Un panel qui ne manquera pas d’intéresser les concessionnaires tiendra une discussion franche sur les lacunes de l’infrastructure nécessaire pour soutenir la transition du Canada à un parc complètement électrifié.

Niel Hiscox, éditeur d’Affaires automobiles, modérera un panel de chefs de file de l’industrie responsables de la construction et de la gestion sécuritaires de l’infrastructure de recharge visant à soutenir une adoption généralisée des VE au Canada.

Les panélistes Josie Erzetic, présidente et chef de la direction de l’Office de la sécurité des installations électriques; Andrea Nuesser, directrice, Stratégie et expérience client chez Hydro One; et Simon Ouellette, chef de la direction de Charge Hub, se joindront à M. Hiscox. Ils mettront en perspective les complexités et les possibilités que présente ce défi.

Le panel se demandera si l’infrastructure de soutien des VE se développe assez rapidement et examinera les succès comme les ratés. Les discussions couvriront un vaste éventail de sujets, notamment les bornes de recharge privées et publiques; la capacité du réseau électrique; l’expérience différente des propriétaires de VE selon qu’ils habitent en campagne ou en ville; la norme sur la disponibilité des véhicules électriques du gouvernement fédéral; et le rôle des gouvernements et des organismes de réglementation dans la promotion d’un avenir électrifié.

Financement auto TD est le commanditaire exclusif de l’événement.