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Registration now open for 2024 CADA Summit!

Registration now open for 2024 CADA Summit!

November 13, 2023

The CADA Summit is back in full force, and CADA is urging its dealer members to book their tickets early so they don’t miss out on a jam-packed day of insights and expert opinions about the future of auto retailing.

The in-person event, which historically sells out, is being held Feb. 14, 2024 at the Metro Toronto Convention Centre. Dealers can book their hotels and CADA Summit registration by following the CADA Summit link on www.cada.ca.

“This year’s speaker lineup is really going to get dealers talking, and thinking,” said Tim Reuss, CADA President and CEO. “We are going to provide the economic updates and forecasts they need for business planning, but our mix of futurists, OEM leaders, all-star political analysts from Canada and U.S. and some as-yet-unnamed keynotes will truly make this a can’t miss event.”

The event kicks off with journalist Jason Stein, host of the Cars & Culture radio show on SiriusXM, moderating a Quick Takes session of brief interviews with OEM leaders. OEM leaders expected to participate in the Quick Takes include: David Klan, President and CEO of Mazda Canada, Steve Milette, President, Nissan Canada, John Cappella, President & CEO Porsche Cars Canada, and Jason Stoicevich, Chairman President & CEO, Stellantis Canada.

Later, Stein will moderate in-depth interviews with OEM leaders, including Beverly Goodman, President and CEO of Ford Motor Company of Canada, and Marissa West, President and Managing Director of General Motors of Canada.

Returning this year are star analysts and journalists David Frum, staff writer at the Atlantic, and Andrew Coyne, Globe & Mail columnist who will offer thoughts on economic and political developments in Canada and the U.S.

Also returning for his second CADA Summit appearance is Doug Stephens, retail futurist and best-selling author.

Stephens was one of the highest-rated and most talked about speakers at the 2016 CADA Summit and in a video interview with Canadian auto dealer, Stephens said he will be exploring the changing customer experience and the impact of new technologies like machine learning and artificial intelligence on the dealership world.

“I think that we hear a narrative today in the media largely centered around the question, is AI good or is AI bad? Is it going to save humanity or is it going to systematically wipe humanity out?,” said Stephens in the interview. “This narrative takes a lot of oxygen out of what I think is the more important narrative around this technology. That being specifically, what are the potential benefits not just to humanity, but to business owners and what are some of the pragmatic risks that they have to be aware of?”

Stephens said AI will soon be part of many tools and platforms dealers will be using on a day-to-day basis, and will have the capacity to speed up and make all types of informed and automated decisions.

Economists will also provide updates and forecasts as will Darren Slind, Co-Founder and Managing Director at the Clarify Group (an automotive consultancy firm), and a panel featuring CADA Laureate winners will address key issues for dealers.

TD Auto Finance is the exclusive sponsor of CADA Summit, and has been since the event’s inception more than a decade ago.

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L’inscription au Sommet de la CADA 2024 est commencée!

L’inscription au Sommet de la CADA 2024 est commencée!

Le 13 novembre 2023

Le Sommet de la CADA est de retour, et la CADA presse ses membres de réserver leur place sans tarder pour s’assurer de ne pas rater une journée riche en observations et en opinions d’experts sur l’avenir de la vente du détail de véhicules.

L’événement en personne se tient habituellement à guichet fermé et aura lieu le 14 février 2024 au Palais des congrès du Toronto métropolitain. Les concessionnaires peuvent réserver leur chambre et s’inscrire au Sommet de la CADA en cliquant sur le bouton Sommet sur le site www.cada.ca.

«La brochette de conférenciers de cette année ne manquera pas d’alimenter les discussions — et les réflexions — des concessionnaires», prédit Tim Reuss, président et chef de la direction de la CADA. «Nous présenterons des comptes rendus et des prévisions économiques qui les aideront dans leur planification organisationnelle. Mais c’est notre groupe de prévisionnistes, de dirigeants de constructeurs, d’analystes politiques canadiens et américains de renom et certains conférenciers vedettes surprises qui rendront cet événement vraiment incontournable.»

La journée débutera avec le journaliste Jason Stein, animateur de l’émission de radio Cars & Culture à SiriusXM, qui réalisera de courtes entrevues avec des dirigeants de constructeurs. La liste de participants à ces capsules inclut pour l’instant David Klan, président et chef de la direction de Mazda Canada; Steve Milette, président de Nissan Canada; John Cappella, président et chef de la direction de Porsche Cars Canada; et Jason Stoicevich, président et chef de la direction de Stellantis Canada.

Par la suite, M. Stein réalisera des entrevues plus poussées avec d’autres dirigeants, dont Beverly Goodman, présidente et chef de la direction de Ford du Canada; et Marissa West, présidente-directrice générale de General Motors du Canada.

Les analystes et journalistes vedettes David Frum, rédacteur permanent au magazine The Atlantic, et Andrew Coyne, chroniqueur au Globe and Mail, seront de retour cette année pour discuter des développements économiques et politiques au Canada et aux États-Unis.

Le Sommet de la CADA accueillera également pour la deuxième fois Doug Stephens, futuriste dans le domaine du commerce de détail et auteur à succès.

M. Stephens a été l’un des conférenciers les plus cotés et les plus populaires du Sommet de la CADA 2016 et, dans une entrevue vidéo accordée à Canadian auto dealer, il a annoncé qu’il se penchera sur l’expérience client changeante et l’incidence des nouvelles technologies comme l’apprentissage automatique et l’intelligence artificielle sur les concessions.

«Les médias passent beaucoup de temps à se demander surtout si l’intelligence artificielle est une bonne ou une mauvaise chose. Va-t-elle sauver l’humanité ou l’anéantir?», a expliqué M. Stephens en entrevue. «Cette trame narrative détourne l’attention de questions sur cette technologie qui sont, à mon avis, plus importantes, c’est-à-dire quels sont les bienfaits potentiels non seulement pour l’humanité, mais aussi pour les propriétaires d’entreprise, et quels sont les risques pratiques dont il faut être conscient?»

Au dire de M. Stephens, l’IA sera bientôt intégrée à plusieurs des outils et plateformes que les concessionnaires utilisent au quotidien et aura la capacité d’accélérer les processus et de prendre toutes sortes de décisions éclairées de façon automatisée.

De plus, des économistes présenteront des bilans et des prévisions, tout comme Darren Slind, cofondateur et directeur général du Clarify Group (une société de conseil automobile); et un panel de gagnants du prix Lauréat CADA discutera de dossiers pertinents pour les concessionnaires.

Financement auto TD est le commanditaire exclusif du Sommet de la CADA, et ce, depuis la création de l’événement il y a plus de 10 ans.