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Industry associations discuss road to 100% ZEVs by 2035

Industry associations discuss road to 100% ZEVs by 2035

March 21, 2022

The Canadian Automobile Dealers Association (CADA), along with the Canadian Vehicle Manufacturers’ Association (CVMA) and Global Automakers of Canada (GAC) launched the Road to 2035 initiative on March 9—a national campaign that includes several educational events on how to achieve Canada’s zero-emissions vehicle (ZEV) targets.

As part of the initiative, a media forum called “The Road to 100% Zero-emission Vehicles by 2035” was broadcasted live on March 10. It was hosted by The Hill Times. The panelists included Huw Williams, Director of Public Affairs at CADA; David Adams, President of GAC; and Brian Kingston, President and CEO of CVMA. The discussion was moderated by Emma Jarratt, Managing Editor of Electric Autonomy Canada.

“We discussed the importance for governments to increase ZEV incentives for consumers, to boost the infrastructure that supports these vehicles, and to enhance the educational aspect around electric vehicles so consumers better understand why these changes are happening,” said Williams.

One of the key areas they touched on was the need for the federal government to significantly raise the current EV rebate. In some provinces like Quebec and British Columbia, consumers are benefiting from a double incentive on their purchase, due to the federal and provincial rebates being offered. Uptake in these two provinces has increased as a result.

Williams said the need for consistency in government policy around the shift from gasoline-powered vehicles to EVs is important—something he discussed during the media forum. As consumers consider their next purchase, those eyeing EVs are likely to be more comfortable and at ease, knowing this is a choice that is going to be both realistic and around for a long time; they want to be sure they are not investing in a fad or a short-lived trend.

“The federal government also needs to be flexible when it comes to its target of 50 per cent ZEV sales by 2030, and then 100 per cent by 2035. And that flexibility requires taking into consideration world events,” said Williams.

CADA and its partners plan to launch more discussions and educational opportunities for the public through its Roadto2035.ca initiative. More information will be presented in future CADA Newsline articles.

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Des associations sectorielles discutent de l’objectif 100 % VEZ d’ici 2035

Des associations sectorielles discutent de l’objectif 100 % VEZ d’ici 2035

Le 21 mars 2022

La Corporation des associations de détaillants d’automobiles (CADA), de concert avec l’Association canadienne des constructeurs de véhicules (ACCV) et les Constructeurs mondiaux d’automobiles du Canada (CMAC), a lancé l’initiative Road to 2035 le 9 mars. Il s’agit d’une campagne nationale qui inclut plusieurs événements éducatifs sur le chemin à faire pour atteindre les objectifs du Canada en matière de véhicules à émission zéro (VEZ).

Dans le cadre de l’initiative, un forum intitulé «The Road to 100% Zero-Emission Vehicles by 2035» a été diffusé en direct le 10 mars. Il était organisé par The Hill Times. Les panélistes étaient Huw Williams, directeur des affaires publiques de la CADA; David Adams, président de la CMAC; et Brian Kingston, président et chef de la direction de l’ACCV. La discussion a été modérée par Emma Jarratt, directrice de la rédaction d’Electric Autonomy Canada.

«Nous avons parlé de l’importance, pour les gouvernements, de bonifier les programmes d’incitation à l’achat de VEZ pour les consommateurs; de renforcer l’infrastructure de soutien pour ces véhicules; et de mieux expliquer les véhicules électriques aux consommateurs afin qu’ils comprennent pourquoi ces changements s’opèrent», a résumé M. Williams.

Un des principaux points abordés a été le besoin, pour le gouvernement fédéral, de hausser considérablement les rabais actuels sur les VEZ. Dans certaines provinces, comme le Québec et la Colombie-Britannique, les consommateurs sont doublement incités à acheter un tel véhicule, puisque des rabais sont offerts au fédéral et au provincial. L’adoption des véhicules électriques a augmenté en conséquence dans ces provinces.

Au dire de M. Williams, des politiques gouvernementales cohérentes en matière de transition des véhicules à essence aux véhicules électriques sont cruciales — et il en a parlé durant la tribune des médias. Lorsque les consommateurs réfléchissent à leur prochain achat, ceux qui ont l’œil sur un VE seraient plus à l’aise et rassurés de savoir que leur choix est réaliste et le restera; ils veulent être certains qu’ils n’investissent pas dans une mode passagère ou une tendance de courte durée.

«Le gouvernement fédéral doit aussi se montrer flexible à l’égard de ses objectifs de ventes de VEZ, qui sont de 50 % d’ici 2030 et de 100 % d’ici 2035. Et cette flexibilité exige qu’on tienne compte de ce qui se passe dans le monde», a dit M. Williams.

La CADA et ses partenaires prévoient de tenir davantage de discussions et d’offrir plus d’occasions éducatives par l’entremise de leur initiative Roadto2035.ca. Nous vous fournirons de plus amples renseignements dans de futurs articles d’Écho-CADA.