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CADA formally joins Canadian Chamber of Commerce

CADA has formally joined the Canadian Chamber of Commerce after working in close alignment with them on the small business tax fight, which erupted in response to the federal government’s proposed measures aimed at taxing small businesses that were introduced last year by Canada’s Department of Finance.

“CADA and many small business groups not only pushed back in meetings at the federal level, but also on a grassroots basis to let the government know that these proposals would hurt small businesses overall,” said CADA Public Affairs Director Huw Williams. In response to the issue, CADA launched an independent online initiative to tell the dealer’s case as to why they need to preserve capital and have the ability to reinvest in their businesses.

It was also meant to educate political and financial decision-makers on the risks that dealers take when purchasing their own inventory and bringing on their own employees — and how those risks must be mitigated by careful management of capital and finance, according to Williams.

In parallel, the Chamber of Commerce also launched a campaign to encourage entrepreneurs from across Canada to let the federal government know about the importance of small- and medium-size businesses and the need to have sensible and fair tax rules.

“The government listened and the 2018 budget reflected these changes,” said Williams. “As a result of that alignment, CADA’s leadership has endorsed a membership with the Canadian Chamber of Commerce to ensure that the voice of small and medium businesses, and dealers, are not only heard within the policy development processes of the Chamber — but also that CADA works more closely to amplify the voice of both organizations.”

CADA will also have access to the many member benefits associated with formal membership.

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La CADA se joint officiellement à la Chambre de commerce du Canada

La CADA s’est officiellement jointe à la Chambre de commerce du Canada après avoir travaillé en étroite collaboration avec l’organisation dans sa lutte relative à l’imposition des petites entreprises, née en réaction aux mesures proposées par le gouvernement fédéral et présentées par le ministère des Finances du Canada l’an dernier.

«La CADA et plusieurs groupes de petites entreprises ont protesté non seulement au fédéral, mais aussi à la base afin de faire savoir au gouvernement que ces propositions nuiraient à l’ensemble des petites entreprises», a dit le directeur des affaires publiques de la CADA, Huw Williams. C’est dans cette optique que la CADA a lancé une initiative indépendante en ligne pour expliquer la position des concessionnaires et les raisons pour lesquelles ils ont besoin de préserver leur capital et de pouvoir réinvestir dans leurs entreprises.

On visait également à renseigner les décideurs des milieux politique et financier quant aux risques que prennent les concessionnaires quand ils achètent eux-mêmes leurs stocks et subviennent aux besoins de leurs employés; et quant à la gestion prudente de leur capital et de leurs finances qui leur permet d’amoindrir ces risques, selon M. Williams.

En parallèle, la Chambre de commerce a aussi lancé une campagne dans le but d’encourager les entrepreneurs de partout au Canada à faire connaître au gouvernement fédéral l’importance des petites et moyennes entreprises et la nécessité de règles fiscales sensées et justes.

«Le gouvernement nous a écoutés, et le budget 2018 contient ces changements», a dit M. Williams. «C’est ce travail effectué de concert qui a convaincu la direction de la CADA de devenir membre de la Chambre de commerce du Canada pour veiller à ce que la voix des petites et moyennes entreprises, et des concessionnaires, soit entendue dans le cadre du processus d’élaboration des politiques de la Chambre; et à ce que la CADA y soit davantage impliquée afin d’amplifier la voix des deux organisations.»

La CADA profitera par ailleurs de nombreux avantages associés à cette affiliation officielle.