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Election campaign in full swing: What dealers need to know

Election campaign in full swing: What dealers need to know

September 13, 2021

The election campaign is in full swing! All political party leaders released their electoral platform, as Canadians prepare to gather at their respective voting booths on September 20.

CADA is actively going through those electoral platforms to determine where each party stands in terms of the automotive industry and environmental policy along with fair taxations for dealers, according to Oumar Dicko, the association’s chief economist.

“We would like to remind dealers that they can visit our microsite (Dealers Vote), as it is still active,” said Dicko in an interview with CADA Newsline. “We encourage all dealers to take a look at the information that we have provided, and to use the tool included on the microsite to send letters to your respective candidate or to candidates from all political parties.”

With only one week to go before the federal election, Dicko said now is the time for dealers to increase their efforts to help ensure that the auto industry perspective is considered during this election cycle.

The microsite will soon include a platform analysis from all political parties with respect to the auto sector. The ability to send letters directly to candidates will be made available in the coming days. Dealers can visit the site at https://www.dealersvote.ca/.

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La campagne électorale bat son plein : ce que les concessionnaires doivent savoir

La campagne électorale bat son plein : ce que les concessionnaires doivent savoir

Le 13 septembre 2021

La campagne électorale bat son plein! Les chefs de tous les partis politiques ont rendu publique leur plateforme électorale, alors que les Canadiens se préparent à se rendre aux urnes le 20 septembre.

La CADA épluche activement ces plateformes afin d’en dégager la position de chaque parti au regard de l’industrie automobile, des politiques environnementales et d’une imposition juste des concessionnaires, selon Oumar Dicko, économiste en chef de la Corporation.

«Nous tenons à rappeler aux concessionnaires qu’ils peuvent visiter notre microsite (Dealers Vote), qui est toujours en service», a indiqué M. Dicko dans une entrevue accordée à Écho-CADA. «Nous les encourageons à jeter un coup d’œil à l’information que nous y présentons et à utiliser l’outil fourni sur le site pour envoyer des lettres à leurs candidats respectifs de tous les partis politiques.»

Il reste à peine une semaine avant les élections fédérales, et M. Dicko dit qu’il est maintenant temps pour les concessionnaires de redoubler d’efforts pour s’assurer que le point de vue de l’industrie automobile est pris en compte dans ce cycle électoral.

Le microsite ajoutera bientôt une analyse des plateformes de tous les partis politiques dans l’optique du secteur automobile. La fonctionnalité permettant d’envoyer des lettres directement aux candidats sera mise en service au cours des prochains jours. Les concessionnaires peuvent visiter le site à l’adresse https://www.dealersvote.ca/fr.