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More critical than ever to fill out 2020 DSI survey

More critical than ever to fill out 2020 DSI survey

October 13th, 2020

Canadian automobile retailers have experienced an unprecedented year due to the COVID-19 pandemic, with many dealers operating under a “new normal” that combines social distancing, digital retail sales, and protective personal equipment (PPE) as part of their everyday environment.

As CADA prepares to conduct its annual Dealer Satisfaction Index (DSI) Survey, it has become more critical than ever for manufacturers to receive dealer feedback, according to Bonnie Wasser, Industry Relations Manager at CADA.

“The DSI survey is a key diagnostic tool that serves as a relationship barometer, helping to keep manufacturer and dealer operations working successfully. It is now more important than ever for dealers to provide their feedback on the survey to help their manufacturers understand their unique challenges,” said Wasser, adding that, “To better understand today’s business realities, we have added a section to this year’s survey regarding dealer experience with their manufacturers related to the COVID-19 crisis.”

Dealers have from October 27 to December 3 to fill out the 2020 DSI survey, and will receive secure individual survey access links for each store on October 27. If dealers do not receive their survey access links or have questions regarding the survey, they should email [email protected] and Industry Relations staff will assist them.

Wasser also reminds dealers that the higher the response rate, the more accurate and meaningful the data becomes for dealers and manufacturers — particularly with the newly added section relating to the pandemic. “We thank them in advance for taking the time to complete the DSI Survey,” said Wasser.

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Répondre au sondage ISC 2020 : un impératif

Répondre au sondage ISC 2020 : un impératif

Le 13 octobre 2020

La pandémie de COVID-19 a fait vivre aux concessionnaires d’automobiles canadiens une année sans précédent. Bon nombre d’entre eux exploitent désormais leur entreprise suivant de nouvelles normes, qui intègrent la distanciation physique, la vente au détail numérique et l’équipement de protection personnelle dans leur environnement quotidien.

Au moment où la CADA se prépare à mener son sondage annuel Indice de satisfaction des concessionnaires (ISC), les constructeurs ont plus que jamais besoin de connaître l’opinion de leurs franchisés, au dire de Bonnie Wasser, responsable des relations industrielles de la CADA.

«Le sondage ISC est un outil diagnostique clé qui prend le pouls de la relation entre les concessionnaires et les constructeurs et qui veille à ce que les rouages de ce système soient bien huilés. Plus que jamais auparavant, les concessionnaires doivent répondre au sondage pour faire connaître leur opinion aux constructeurs et leur faire comprendre les obstacles uniques qu’ils doivent surmonter», a dit Mme Wasser. «Pour mieux refléter la nouvelle réalité commerciale, nous avons ajouté dans le sondage de cette année une section qui interroge les concessionnaires sur leur expérience avec leurs constructeurs dans le contexte de la COVID-19», a-t-elle ajouté.

Les concessionnaires pourront répondre au sondage ISC 2020 entre le 27 octobre et le 3 décembre. Ils recevront des liens d’accès au sondage individuels et sécurisés pour chaque établissement le 27 octobre. Ceux qui ne reçoivent pas leurs liens d’accès ou qui ont des questions au sujet du sondage peuvent envoyer un courriel à [email protected] pour obtenir l’aide du personnel des relations industrielles.

Mme Wasser rappelle en outre que plus le taux de participation est élevé, plus les données seront précises et pertinentes pour les concessionnaires et les constructeurs, notamment grâce à la nouvelle section sur la pandémie. «Nous remercions d’avance les concessionnaires qui prendront le temps de répondre au sondage ISC», a conclu Mme Wasser.