Newsline Banner

CADA showcases Auto Career Start at CIAS

CADA promoted its Auto Career Start initiative with a booth at the Canadian International AutoShow that provided attendees with more information about the program.

Auto Career Start is a national campaign designed to help attract more people to careers in the automotive retail industry. The campaign aims to help elevate the industry and position it as a more exciting and rewarding place to work.

“We set up a booth as a vehicle to raise awareness about the project and the site as we continue to work with dealers across Canada to increase job postings,” said Barbara Barrett, a spokesperson for Auto Career Start.

Part of the initiative includes the creation of a national job board for prospective employees to seek jobs at any dealership across the country. This has already been done, but Barrett says they want to increase the number of job listings and get more dealers engaged with the process.

“We’re pushing forward with this initiative. The website is up, the booth was there to spread the message, and the national job board is up — although we are working hard to get it even more populated,” she said. “People need to know that the industry has changed a lot, and that there are much more opportunities that await them.”

The booth promoting the campaign was accessible to the public from February 16-25, and was located on level 700 in the South Building of the Metro Toronto Convention Centre during the auto show.

For more information, contact Barbara Barrett by phone at 343-998-8906, or by email at barbara@impactcanada.com.

Dealers can also visit the website at: https://autocareerstart.com/.

Écho-CADA Banner

La CADA présente Carrières Auto au CIAS

La CADA a fait la promotion de son initiative Carrières Auto avec un kiosque au Canadian International AutoShow. On y donnait aux visiteurs de plus amples renseignements sur le programme.

Carrières Auto est une campagne nationale conçue pour attirer davantage de candidats vers des carrières dans le secteur de la vente au détail de véhicules. La campagne vise à mettre l’industrie en valeur et à la présenter comme un milieu de travail plus excitant et gratifiant.

«Le kiosque se voulait un outil pour accroître la notoriété du projet et du site pendant que nous continuons de travailler avec les concessionnaires de tout le Canada à augmenter le nombre d’offres d’emploi affichées», a dit Barbara Barrett, une porte-parole de Carrières Auto.

Le projet inclut entre autres la création d’un site d’emplois national qui permettra aux chercheurs d’emploi de voir les postes offerts dans toutes les concessions du pays. Ces étapes sont déjà franchies, mais au dire de Mme Barrett, on veut maintenant faire monter le nombre d’offres d’emploi et faire participer plus de concessionnaires.

«Nous allons de l’avant avec cette initiative. Le site Web est en service, le kiosque a servi à transmettre le message et le site d’emplois national est fonctionnel, mais nous travaillons dur à remplir les babillards», a-t-elle résumé. «La population doit savoir que l’industrie a changé énormément et qu’il y a beaucoup plus de débouchés qui attendent les chercheurs d’emploi.»

Le kiosque faisant la promotion de la campagne était ouvert au public du 16 au 25 février, au niveau 700 du bâtiment sud du Palais des congrès du Toronto métropolitain, durant le salon de l’auto.

Pour en savoir plus, appelez Barbara Barrett au 343-998-8906 ou écrivez-lui à barbara@impactcanada.com.

Les concessionnaires peuvent aussi visiter le site https://carrieresauto.com/.