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Relations gouvernementales

Statement from the Canadian Automobile Dealers Association on Canada-California Vehicle Fuel Economy MOU

June 26, 2019

The Canadian Automobile Dealers Association (CADA) has issued the following statement from John White, President and CEO, regarding the Canada-California Vehicle Fuel Economy MOU:

“The entire Canadian new car sector remains strongly committed to new environmentally friendly technology and innovation. This includes significant and ongoing improvements to overall fuel economy that Canada harmonized with the Obama Administration on a North American basis. A harmonized North American market ensures the best technology and vehicle choice in both Canada and the United States.

Today’s announcement that Canada is pursuing a state-by-state approach runs counter to the benefits of a single national standard with the United States. After successfully concluding the new CUSMA agreement and Automotive side letter with the United States, Canada took a major step towards ensuring free trade and automotive harmonization within North America. Any movement away from a harmonized approach will hinder choice and increase costs for Canadian Consumers.”

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Déclaration de la Corporation des associations de détaillants d’automobiles au sujet du protocole d’entente en matière d’économie de carburant automobile entre le Canada et la Californie

Le 26 juin 2019

Le président et chef de la direction de la Corporation des associations de détaillants d’automobiles (CADA), John White, a fait la déclaration ci-après au sujet du protocole d’entente en matière d’économie de carburant entre le Canada et la Californie :

«L’engagement du secteur canadien de la vente de véhicules neufs à l’égard des nouvelles technologies et des innovations écologiques ne se dément pas. Il inclut les améliorations continues et considérables que le Canada a alignées sur les normes d’économie de carburant de l’Administration Obama, à l’échelle du continent. Un marché nord-américain harmonisé est gage du meilleur éventail de technologies et de véhicules qui soit au Canada comme aux États-Unis.

L’annonce faite aujourd’hui quant à l’approche provinciale adoptée par le Canada va à l’encontre d’un système national unique mené de concert avec les États-Unis. Après avoir conclu avec les États-Unis le nouvel ACEUM et son avenant automobile, le Canada a fait un grand pas dans la direction du libre-échange et de l’harmonisation des normes automobiles en Amérique du Nord. Toute mesure qui s’écarte d’une approche harmonisée limitera le choix et accroîtra les coûts pour les consommateurs canadiens.»

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Huw Williams speaks to BNN Bloomberg about Canada's auto emission goals

June 26, 2019

Huw Williams discute des objectifs canadiens pour les carburants automobiles à BNN Bloomberg (en anglais seulement)

Le 26 juin 2019