Newsline Banner

Celebrating women in auto industry

May 15, 2023

You can’t be what you can’t see.

That’s why it’s so important for organizations like CADA and our provincial association partners to continue to promote the auto retail industry to a more diverse audience, to help attract the next generation of talent.

CADA, with the help of our provincial associations, has been actively promoting profiles of successful women in auto retail on our LinkedIn, Instagram and Facebook social channels. “We reached out to our provincial association partners to help us identify the women making a difference in our industry, and the response has been great. We’ve been able to feature Dealer Principals, sales consultants, technicians and other key team members that help dealerships be successful,” said Brigette Goldenshtein, CADA’s Communications Coordinator. “They understand how important this message is. This is an amazing industry.”

Goldenshtein herself had some news of her own worth celebrating, as she just recently completed her Masters of Business Administration from the prestigious Schulich School of Business at York University. “Everyone was really supportive, and offered help along the way,” she said. “I probably couldn’t have completed it successfully without the support of CADA. The association’s leaders really value higher education. The degree was a collective effort.”

As part of her studies, Goldenshtein took a course on diversity, equity, and inclusion, which is an extremely hot topic in the industry. “We learned what steps to take to actually make an impact and a difference. For example, to actually implement DEI practices, you can’t just hire one woman, or one Black person, or one Asian person, and it has to be at all levels including management. To really see and feel the change that is needed, they need to diversify at least 20% of their staff and leadership teams.”

She was also awarded the Forté Fellowship, which is a women in business designation bestowed only upon women who showed exceptional leadership skills and in recognition of contributions to gender diversity and inclusion.

Brigette is just another example of the impact that women are having within CADA, our provincial associations, and across the industry.

Écho-CADA Banner

On célèbre les femmes dans l’industrie automobile

Le 15 mai 2023

On dit qu’on ne peut être ce qu’on ne voit pas.

C’est pourquoi il est si important pour des organisations comme la CADA et les corporations provinciales, ses partenaires, de continuer à faire la promotion du secteur de la vente au détail de véhicules auprès d’un public très divers, afin d’attirer la nouvelle génération de talents.

Avec l’aide des corporations provinciales, la CADA fait activement la promotion de femmes accomplies dans le secteur de la vente au détail de véhicules sur ses réseaux sociaux LinkedIn, Instagram et Facebook. «Nous avons demandé aux corporations provinciales de nous aider à trouver des femmes qui laissent leur marque dans notre secteur, et la réponse a été excellente. Nous avons pu mettre en valeur des concessionnaires en titre, des conseillères en vente, des techniciennes et d’autres membres importants dans leur équipe qui aident les concessions à prospérer», a dit Brigette Goldenshtein, coordonnatrice des communications de la CADA. «Elles comprennent l’importance de ce message. C’est une industrie extraordinaire.»

Mme Goldenshtein avait elle-même une nouvelle à célébrer : elle vient tout juste d’obtenir sa maîtrise en administration des affaires de la prestigieuse Schulich School of Business de l’université York. «Tout le monde a été très encourageant et m’a offert son aide en cours de route», a-t-elle dit. «Je n’aurais probablement pas réussi sans l’appui de la CADA. Les dirigeants de la Corporation accordent une grande importance à l’enseignement supérieur. Ce diplôme est le fruit d’un effort collectif.»

Dans le cadre de ses études, Mme Goldenshtein a suivi un cours sur la diversité, l’équité et l’inclusion, un sujet extrêmement d’actualité dans l’industrie. «Nous avons appris comment changer vraiment les choses. Par exemple, pour réellement mettre en application des pratiques de DÉI, il ne suffit pas d’engager une femme, ou une personne noire, ou une personne asiatique. Et la diversité doit être présente à tous les niveaux, y compris la direction. Pour vraiment voir une différence — et elle s’impose —, on doit diversifier au moins 20 % de l’effectif et de l’équipe de direction.»

Mme Goldenshtein a aussi remporté le Forté Fellowship, qui récompense des femmes du milieu des affaires pour leurs compétences en leadership exceptionnelles et leurs contributions à la mixité des sexes et à l’inclusion.

Mme Goldenshtein est un exemple de plus de l’influence que les femmes peuvent avoir à la CADA, dans les corporations provinciales et à l’échelle de l’industrie automobile.