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CADA in the spotlight representing dealers

May 29, 2023

The national media spotlight can be intense, but CADA doesn’t shy away from opportunities to educate the public and politicians about issues on the minds of dealers.

Charles Bernard, CADA’s Lead Economist, recently took part in two high-profile media programs to present ideas and advocate from the perspective of the association and the dealers it represents.

“CADA President and CEO Tim Reuss and I are in the news a lot,” said Huw Williams, CADA’s Director of Public Affairs. “It’s great that Charles Bernard is also able to take part in these conversations with the media and the public and offer analysis, insights and facts.”

Bernard was featured in a Financial Post podcast, Down to Business, that explored the factors fueling an increase in the price of new vehicles.

Although some consumers might blame dealers for new and used vehicle price increases, Bernard was able to discuss the impact of global supply chain disruptions from the COVID-19 pandemic, a shortage of semiconductor chips, and other factors such as the impact of the arrival of electric vehicles.

You can listen to that podcast here:

Bernard also appeared in a CBC News article that was an offshoot from a segment of their popular CBC Radio Program, The House, which is one of the most prominent CBC public affairs programs that covers politics in Ottawa.

In that article, Bernard was one of the experts cited for helping to explain the rise in vehicle prices.

You can read that article here:

By being available and sought after for media interviews, the CADA public affairs team is able to contribute to the national debate.

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La CADA sous les projecteurs pour le compte des concessionnaires

Le 29 mai 2023

Les feux des projecteurs des médias nationaux peuvent être intenses, mais la CADA saute sur toutes les occasions de renseigner le public et les politiciens sur les enjeux qui préoccupent les concessionnaires.

Charles Bernard, économiste en chef de la CADA, a récemment fait une apparition dans deux émissions réputées, où il a présenté des idées et défendu la position de la Corporation et des concessionnaires qu’elle représente.

«Le président et chef de la direction de la CADA, Tim Reuss, et moi passons souvent aux nouvelles», a dit Huw Williams, directeur des affaires publiques de la CADA. «Que Charles Bernard soit aussi en mesure de participer à ces conversations avec les médias et le public et d’offrir des analyses, des perspectives et des faits, c’est formidable.»

M. Bernard a participé au balado Down to Business du Financial Post, qui s’est penché sur les facteurs responsables de l’augmentation des prix des véhicules neufs.

Certains consommateurs rejettent la faute des hausses de prix des véhicules neufs et d’occasion sur les concessionnaires. Mais M. Bernard a pu parler des retombées du dérèglement de la chaîne d’approvisionnement mondiale causé par la pandémie de COVID-19, de la pénurie de puces à semiconducteur et d’autres facteurs tels que l’arrivée des véhicules électriques.

Pour écouter le balado, cliquez ici :

M. Bernard a aussi été cité dans un article de CBC News extrait d’une des émissions d’affaires publiques sur la politique à Ottawa les plus connues, la populaire The House sur CBC Radio.

Dans cet article, M. Bernard est un des experts cités pour son explication de la hausse des prix des véhicules.

Pour lire l’article, cliquez ici :

En étant disponible et sollicitée pour des entrevues dans les médias, l’équipe des affaires publiques de la CADA a voix au chapitre.