Criteria for Dealer Excellence - Ambassadorship

Community Relations

The dealer is active in the community through local chambers of commerce, board participation, business improvement areas and other activities. The dealership is known for sponsoring local teams and events and is highly visible in the community. The dealer has been recognized for his or her contribution through community service awards. The dealer has held positions of responsibility outside of the industry such as political, educational or other offices. The dealer has been solicited by the community for personal input as a business or automobile industry expert.

Industry Relations

The dealer is active in local, provincial, national or other dealer associations. The dealer has participated on committees, councils or other groups in support of his or her manufacturer(s). The dealer has contributed to the success of the Canadian Automotive Institute or other industry-oriented educational institutions. The dealer's curriculum vitae reflects a passion for work that contributes to the evolution and well-being of the industry.

Business Relations

The dealer believes in promoting from within and can provide examples of employee success stories. The dealership is known for its employee satisfaction, retention and employee-development programs. The dealership is in good standing with all regulatory bodies and consumer associations. The dealership resolves all customer concerns in a timely and equitable manner in accordance with industry and manufacturer programs and initiatives. The dealer has won the manufacturer's national recognition program and has been bestowed with special tributes and recognition from the manufacturer.

Social Responsibility

The dealer contributes to charities through financial donations and hands-on participation. The facility is completely accessible to disadvantaged customers and has a full suite of modern amenities for customer benefit. The dealer is an equal opportunity employer and has females and visible minorities in positions of importance.

Environmental Responsibility

The dealership conforms with all manufacturer, association, community and government environmental programs. The dealership has a recycling program. The dealership is in good standing with all regulatory bodies and environmental associations.

Critètres en matière d'excellence des concessionnaires - Fonction d’ambassadeur

Relations avec le public

Le concessionnaire est actif dans sa collectivité en étant membre de chambres de commerce locales, en siégeant à des conseils d'administration, ou en participant à des zones d'amélioration des affaires ou à des activités semblables. La concession encourage financièrement les équipes et les événements locaux, et a une présence bien visible dans la collectivité. Le concessionnaire a été honoré pour sa contribution en recevant des prix pour le service communautaire. Le concessionnaire a occupé des postes de responsabilité en dehors de l'industrie (politique, éducation ou autres). La collectivité lui a demandé de donner son avis à titre d'expert dans les domaines de l'automobile ou des affaires.

Relations industrielles

Le concessionnaire joue un rôle actif dans les associations et les corporations locales, provinciales ou nationales. Il a participé à des comités, à des conseils ou à d'autres groupes à l'appui de son (ses) constructeur(s). Le concessionnaire a contribué au succès de l'Institut canadien de l'automobile ou de d'autres institutions dans le même domaine. Le curriculum vitae du concessionnaire reflète sa passion pour le travail qui contribue à l'évolution et au bien-être de l'industrie.

Relations d'affaires

Le concessionnaire croit à la promotion interne et peut fournir des exemples de réussite chez ses employés. La concession est reconnue pour la satisfaction et la fidélité de ses employés, et pour les programmes de perfectionnement qui leur sont destinés. La concession est en bons termes avec toutes les autorités réglementaires et les associations de consommateurs. Le concessionnaire résout tous les différends avec les consommateurs rapidement et équitablement, conformément aux programmes et aux initiatives de l'industrie et des constructeurs. Le concessionnaire a reçu le prix du programme de reconnaissance remis par son constructeur et ce dernier lui a rendu hommage de différentes façons.

Responsabilités sociales

Le concessionnaire contribue à des organismes caritatifs grâce à des dons financiers et à des interventions directes. Ses installations sont entièrement accessibles aux clients défavorisés et comprennent une gamme complète de commodités modernes au bénéfice de ses clients. Le concessionnaire est un employeur souscrivant au principe de l'égalité d'accès à l'emploi, et il y a des femmes et des gens des minorités visibles qui occupent des postes de responsabilité dans sa concession.

Responsabilités environnementales

La concession se conforme à tous les programmes du constructeur, des corporations, de la collectivité et des gouvernements. La concession a un programme de recyclage. Elle est en bons termes avec toutes les autorités réglementaires et les associations environnementales.