Doug Stephens

Founder

Retail Prophet

Doug Stephens

Fondateur

Retail Prophet

Doug Stephens is one of the world’s foremost retail industry futurists. His intellectual work and thinking have influenced many of the world’s most widely known international retailers, agencies and brands including Walmart, IKEA, Google, Estee Lauder, BMW and LVMH.

Prior to founding the consultancy Retail Prophet, Doug spent over 20 years in the retail industry, holding senior international leadership roles. Doug is the author of three internationally bestselling books: Resurrecting Retail: The Future of Business in a post Pandemic World (2021), Reengineering Retail: The Future of Selling in a Post-Digital World (2017) andThe Retail Revival: Re Imagining Business for the New Age of Consumerism (2013). He sits on multiple corporate and academic advisory boards.

His unique perspectives on retailing, business, and consumer behavior have been featured in many of the world’s leading publications and media outlets including The New York Times, The BBC, TechCrunch, The Wall Street Journal and Fast Company.

Doug Stephens est un des prévisionnistes dans le secteur de la vente au détail les plus réputés au monde. Son œuvre et sa réflexion intellectuelles ont influencé plusieurs des détaillants, agences et marques les plus mondialement connus, dont Walmart, IKEA, Google, Estée Lauder, BMW et LVMH.

Avant de fonder le cabinet-conseil Retail Prophet, M. Stephens a travaillé plus de 20 ans dans le secteur de la vente au détail à divers postes de haute direction internationaux. Il est l’auteur de trois succès de librairie : Resurrecting Retail: The Future of Business in a Post-Pandemic World (2021), Reengineering Retail: The Future of Selling in a Post-Digital World (2017) et The Retail Revival: Reimagining Business for the New Age of Consumerism (2013). Il siège au conseil consultatif de plusieurs entreprises et établissements d’enseignement supérieur.

Ses observations uniques sur le commerce de détail, les affaires et le comportement des consommateurs ont été reprises dans bon nombre de publications et de médias d’envergure mondiale, dont The New York Times, The BBC, TechCrunch, The Wall Street Journal et Fast Company.