Darren Slind

Co-founder & Managing Director

Clarify Group Inc.

Darren Slind

Cofondateur et administrateur délégué

Clarify Group Inc.

Darren Slind joined Clarify Group in 2021 as equity partner and Managing Director after a distinguished tenure leading global business units for J.D. Power. Most recently, Darren led the Company’s operations across South Asia, South East Asia and Oceania as Region President. He was responsible for client service and the delivery of voice-of-the-customer based insights and solutions that supported the growth and success of corporate clients in multiple industries across nine countries including India, Thailand, Vietnam and Australia.

Prior to his assignment in Singapore, Darren led J.D. Power automotive operations in Canada and Latin America from 2011 to 2017 as Senior Director. He established the Mexico City and São Paulo offices and led these businesses to rapid growth. Darren joined J.D. Power Canada in 2000 as Director of the Performance Improvement Practice before assuming the role of Country Manager in 2009. Darren began his career at Xerox Canada Ltd. before joining Nissan Canada Inc. in sales and dealer operations for both the Nissan and Infiniti brands.

As Managing Director, Darren leads Clarify research, data analytics and consulting operations including the corporate office team in Markham, the national team of automotive retail excellence and hospitality experience coaches and the Company’s global network of strategic alliance partners. As a respected industry analyst, Darren is a frequent conference speaker and regular contributor to Canadian auto dealer and Affaires automobiles magazines on topics including customer experience and industry transformation.

Darren earned a Bachelor of Commerce degree from the University of Toronto and an MBA with distinction from the Schulich School of Business, York University. He completed the Digital Business Strategy online executive program at the Massachusetts Institute of Technology Sloan School of Management in 2020.

Darren Slind s’est joint au Clarify Group en 2021 à titre de partenaire financier et de directeur général après un mandat fructueux à la tête de divisions opérationnelles mondiales de J.D. Power. Plus récemment, il dirigeait les activités de la société pour les régions de l’Asie du Sud, de l’Asie du Sud-Est et de l’Océanie en tant que président régional. Il était responsable du service à la clientèle et de la fourniture de données tirées de la rétroaction des clients et de solutions favorables à la croissance et au succès de sociétés clientes de divers secteurs dans neuf pays, dont l’Inde, la Thaïlande, le Vietnam et l’Australie.

Avant d’être affecté à Singapour, M. Slind était directeur principal des activités automobiles au Canada et en Amérique latine de 2011 à 2017. Il a fondé les bureaux de Mexico et de São Paulo et veillé à leur croissance rapide. Il s’est joint à J.D. Power Canada en 2000 en tant que directeur de l’amélioration du rendement, puis a occupé le poste de directeur national en 2009. Il a entrepris sa carrière à Xerox Canada Ltd. avant de se joindre à Nissan Canada Inc. au service des ventes et de l’exploitation des concessions Nissan et Infiniti.

À titre de directeur général, M. Slind supervise les activités de recherche, d’analyse de données et de consultation de Clarify, ainsi que l’équipe du siège social de Markham; l’équipe nationale de coachs chevronnés en excellence de la vente au détail d’automobiles et de l’expérience d’accueil; et le réseau mondial de partenaires stratégiques de la société. Analyste sectoriel respecté, M. Slind est un conférencier prisé et un contributeur fréquent aux magazines Canadian auto dealer et Affaires automobiles. Il aborde des sujets tels que l’expérience client et la transformation de l’industrie.

M. Slind a obtenu un baccalauréat en commerce de l’université de Toronto et une maîtrise en administration des affaires avec mention de la Schulich School of Business de l’université York. Il a réussi un programme de perfectionnement en ligne en stratégie commerciale numérique à l’intention des gestionnaires à la Massachusetts Institute of Technology Sloan School of Management en 2020.