Newsline Banner

CADA celebrates women in International Women’s Day video

March 4, 2024

There’s no question that Canada’s auto industry is becoming more diversified, with more opportunities for women and minorities.

There is still work to do, however, and that’s why days like March 8, 2024 where we celebrate International Women’s Day (IWD) help us pause to reflect on progress made and on the steps still needed to create a truly diverse industry.

“International Women’s Day is an important event to recognize for CADA and our member dealers,” said Tim Reuss, CADA’s President & CEO. “But it’s also important that we continue to make progress on creating more opportunities for women in our industry every day of the year, and I think as an industry we are doing a better job of that.”

CADA created a special tribute video featuring interviews with a cross-section of women already working in the auto industry to get their perspectives. The video includes interviews with the heads of large dealer groups, provincial dealer associations, suppliers, students from the Automotive Business School of Canada and some of the women in key roles within CADA.

The video will be posted on Friday March 8 on CADA’s LinkedIn, Instagram and Facebook social media channels.

“It was really inspiring for me to hear from so many incredible women already working in key positions in Canada’s auto industry,” said Reuss. “We hope that the next generation of women entering our industry are able to watch the video and discover it’s such a great industry, and people are working hard every day to make it more inclusive.”

The women already working in the industry are important allies helping recruit more talent that is needed across all sectors. “It’s great to see more women attending our events like CADA Summit, and we had representation from different generations from our industry,” said Brigette Goldenshtein, CADA’s Communications Coordinator. “There are so many opportunities in this industry for them to explore, and there’s a wide variety of interesting careers.”

Goldenshtein says she’s encouraged to see more young women attending programs like the Automotive Business School of Canada. “We have been profiling some of the rising stars from the ABSC like Grace Stein and Sasha Wheeler on our social media channels, and it’s been great to see more women studying for careers in this industry.”

Écho-CADA Banner

La CADA célèbre les femmes dans une vidéo pour la Journée internationale des femmes

Le 4 mars 2024

L’industrie automobile est incontestablement en train de se diversifier, et les débouchés pour les femmes et les minorités se multiplient.

Mais il reste du pain sur la planche, et des événements comme la Journée internationale des femmes, le 8 mars 2024, nous aident à prendre du recul et à réfléchir aux progrès réalisés et aux efforts qui demeurent nécessaires pour créer une industrie réellement diverse.

«La Journée internationale des femmes est un événement majeur que la CADA et ses membres tiennent à souligner», a dit Tim Reuss, président et chef de la direction de la CADA. «Mais il est aussi important que nous continuions de faire des progrès et créions plus de débouchés pour les femmes dans notre industrie chaque jour de l’année, et je pense que l’industrie s’améliore à cet égard.»

La CADA a préparé une vidéo hommage spéciale qui comprend des entrevues avec un échantillon représentatif de femmes qui travaillent déjà dans l’industrie automobile pour savoir ce qu’elles en pensent. La vidéo contient des entrevues avec des dirigeantes de groupes de concessions, de corporations de concessionnaires provinciales et de fournisseurs; des étudiantes de l’École de commerce automobile du Canada; et certaines femmes qui occupent des postes clés à la CADA.

La vidéo sortira le vendredi 8 mars sur les réseaux sociaux de la CADA (LinkedIn, Instagram et Facebook).

«J’ai trouvé très inspirant d’écouter autant de femmes extraordinaires qui occupent déjà des postes clés dans l’industrie automobile canadienne», a dit M. Reuss. «Nous espérons que la prochaine génération de femmes qui fera son entrée dans l’industrie pourra regarder la vidéo et découvrir à quel point c’est un secteur exceptionnel et combien les gens travaillent dur chaque jour pour le rendre plus inclusif.»

Les femmes qui œuvrent déjà dans le milieu sont des alliées importantes pour recruter davantage de talents, pour lesquels il existe un besoin dans tous les secteurs. «Nous sommes ravis que plus de femmes assistent à nos événements, comme le Sommet de la CADA, où différentes générations étaient représentées», a dit Brigette Goldenshtein, coordonnatrice des communications de la CADA. «Les débouchés qui s’offrent à elles sont très nombreux dans cette industrie et on y trouve un vaste éventail de carrières intéressantes.»

Mme Goldenshtein se dit encouragée de voir plus de jeunes femmes inscrites aux programmes de l’École de commerce automobile du Canada, notamment. «Nous avons réalisé des profils de certaines étoiles montantes de l’ÉCAC comme Grace Stein et Sasha Wheeler sur nos réseaux sociaux, et c’est extraordinaire de voir davantage de femmes étudier dans le but de faire carrière dans ce domaine.»