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Dealer issues raised with Conservative MPs in Ottawa

October 30, 2023

When it comes to political advocacy work, being proactive is the name of the game.

As part of its efforts to ensure dealer interests are understood in the halls of power, CADA met recently with members of the Conservative Party’s Auto Caucus. “Things can turn quickly in politics, especially with a minority government,” said Huw Williams, CADA’s Director of Public Affairs. “That’s why we make sure dealer views are heard with the members of all the parties in Ottawa.”

CADA made a joint presentation with other auto industry groups representing the OEMs — the Global Automakers of Canada (GAC) and the Canadian Vehicle Manufacturers’ Association (CVMA).

“It’s important that Conservative Party MPs were fully-briefed about our concerns about the Liberal government’s EV mandate, which would trigger a vehicle affordability crisis if the government moves too quickly on the EV transition,” said Williams.

Williams said the group also discussed other topics such as the stolen vehicle crisis, and the lack of enforcement and leadership at the federal level to effectively tackle the problem.

“It’s important to establish a positive relationship with them, not only because they can pressure the current government towards positive automotive policies, but this is the group that will be shaping the next automotive election platform for the Conservative Party,” said Williams.

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Les problèmes des concessionnaires expliqués à des députés conservateurs à Ottawa

Le 30 octobre 2023

En politique, il est essentiel d’être proactif dans son travail de représentation.

Dans le cadre de ses efforts visant à faire comprendre les intérêts des concessionnaires dans les officines du pouvoir, la CADA a récemment rencontré des membres du caucus sur l’automobile du Parti conservateur. «Les choses peuvent changer rapidement en politique, surtout lorsque le gouvernement est minoritaire», a dit Huw Williams, directeur des affaires publiques de la CADA. «C’est pourquoi nous veillons à ce que la position des concessionnaires soit connue des membres de tous les partis fédéraux.»

La CADA a présenté un exposé conjoint avec d’autres groupes sectoriels représentant les constructeurs — les Constructeurs mondiaux d’automobiles du Canada (CMAC) et l’Association canadienne des constructeurs de véhicules (ACCV).

«Il est important que les députés du Parti conservateur comprennent bien nos préoccupations quant au mandat sur les VE du gouvernement libéral, qui provoquerait une crise d’accessibilité aux véhicules si le gouvernement brusque la transition», a expliqué M. Williams.

Au dire de M. Williams, le groupe a aussi discuté d’autres sujets, dont la flambée des vols de véhicules et le manque d’action coercitive et de leadership du fédéral, des conditions nécessaires pour lutter efficacement contre le problème.

«Nous devons nouer une bonne relation avec eux, non seulement parce qu’ils ont le pouvoir de mettre de la pression sur le gouvernement actuel pour favoriser des politiques automobiles positives, mais également parce qu’il s’agit du groupe qui définira la prochaine plateforme électorale du Parti conservateur en matière d’automobile», a indiqué M. Williams.